søndag 17. mai 2009

Oldemorsruter




Det er en stund siden jeg laga oldemorsruter, kanskje ikke så rart siden jeg hekla teppe til førstefødte i hvitt, 50 lapper!!! Ble et litt ensformig prosjekt må jeg si...selv om det etter sammensying (pes) til slutt ble et fint stykke arbeid...veldig koselig å ha på vugga eller vogna når gullungene har sovet. Alle tre barna mine har brukt det!




Forresten lagde jeg faktisk en rekke oldemorsruter i fjor når jeg tenker meg om...det var kun til et bærestykke på en barnetunika, og der kunne jeg kose meg med fargeveksling... så det ble noe annet...Men nå har jeg moret meg med et miniprosjekt med a oldemor (ha ha)--Et pannebånd trengte ikke så mange rutene for å rekke rundt et barnehode og det ble til i løpet av en kveld, vel og merke med tykt Nillegarn (Østlandsgarn tror jeg..) Synes fargene brunt, rosa og grønt ble harmonisk og en picotkant på toppen utgjorde siste finish Det ser ut for at oldemorsrutene er i oppblomstring, har sett mange med pannebånd og luer med disse lappene i ulike varianter i vinter.
Det blir nok ikke min siste oldemor...nei!:-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar