onsdag 1. juli 2009

Englemasker (kjærlighetsknuter) til bryllupsfest



En bekjent av en bekjent trengte noen til å hekle et sjal og ringte meg. Hun skulle i bryllup og ønsket et svøp rundt kjolen- jeg fikk noen garn med navn Brilla i en vakker dus grønn farge, og satte i gang.



Har hatt mange gode heklestunder i skyggen på terrassen om ettermiddagen, herlig å kunne trekke seg unna sola litt utpå ettermiddagen...(etter deilige soltimer). Ungene har plaska i bassenget og tråkket barbeinte rundt i graset.






Jeg har med dette også gjort en garn OPPDAGELSE!!! Brilla har en nydeli kvalitet, bomull ispedd noe silkeaktig...Jeg har allerede hamstret en pose full med Brilla med planer om et sommerlig sjal til meg selv også. Hun ønsket også noe hårpynt og en brosche, så jeg eksperimenterte meg fram til fire forsjellige. Jeg brukte effektgarn, litt alpakka og brilla---men hva skulle være i midten av blomstene---? Jeg var bare passe fornøyd med perlemorsknappen , så jeg rykket ut noen blomster fra en lysmansjett og noen blomsterknupper imidten på en silkeblomst jeg hadde ---og kom fram til "harmoniske" alterativer-hi , hi---(Da min kjære lurte på hva jeg holdt på med,,,,sa jeg at jeg var inne i en kreativ prosess---)Jeg har også satt sammen to ulike typer blomster, så den ene hårspenna fikk et lite vannliljepreg...



Har aldri heklet på bestilling før, men dette ga igrunnen mersmak, spennende å kunne lage noe utfra andres ønsker også, særlig om en klarer å oppfylle ønskene- Det var veldig artig at "kunden" virka så fornøyd, da hun henta sine kjærlighetsknuter i sjals form i dag (nå blir det bryllupsfest;-)












































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar